Honda Motorcycles - FireBlades.org banner
1 - 6 of 6 Posts

·
Registered
3 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Ho comprato una cbr 929 fireblade, l’ho provata solo tre volte, alla quanta la moto stentava a partire, ho cambiato la batteria e non è successo niente, dovrei provare a cambiare il regolatore di tensione?
Premetto che quando avevo messo la batteria nuova era carica, dopo aver provato ad accenderla 4 o 5 volte, la batteria era scarica

·
Registered
154 Posts
I bought a cbr 929 fireblade, I tried it only three times, at how much the bike was struggling to start, I changed the battery and nothing happened, should I try to change the voltage regulator?
I state that when I had put the new battery was charged, after trying to turn it on 4 or 5 times, the battery was empty

Are you sure the battery was fully charged when you installed it , even new battery's need a good charge first

·
Registered
3 Posts
Discussion Starter · #3 ·
I bought a cbr 929 fireblade, I tried it only three times, at how much the bike was struggling to start, I changed the battery and nothing happened, should I try to change the voltage regulator?
I state that when I had put the new battery was charged, after trying to turn it on 4 or 5 times, the battery was empty

Are you sure the battery was fully charged when you installed it , even new battery's need a good charge first
Si sono sicuro, ed ho provato a cambiare la batteria 2 volte perché ne ho un altra, ma entrambe erano cariche al 100%, secondo me è il regolatore di tensione, secondo voi?
P.s grazie per la risposta

·
Registered
154 Posts
T.he voltage regulator is not needed to start the bike , that is only for charging the battery which comes from the stator, you have got to look elsewhere, have a look at the Starter Solenoid and Switch , if your battery goes straight down to 5v after trying to start the bike then your battery is faulty

·
Registered
3 Posts
Discussion Starter · #5 ·
T.he voltage regulator is not needed to start the bike , that is only for charging the battery which comes from the stator, you have got to look elsewhere, have a look at the Starter Solenoid and Switch , if your battery goes straight down to 5v after trying to start the bike then your battery is faulty
Ma il solenoide dovrebbe stare sotto il serbatoio tra l’airbox e la sella,giusto?
Perché mi sembri strano che stenti a partire ma scarica velocemente la batteria…
Per il resto, resta in moto e il minimo è regolare

1 - 6 of 6 Posts